- Hirdetés -

- Hirdetés -

Hidrogénüzemű Mercedes teherautókat tesztel az Amazon és a Holcim

A Daimler Truck tehergépkocsi-gyártó bejelentette, hogy útnak indítja az első hidrogén üzemanyagcellás, Mercedes-Benz GenH2 tehergépkocsikból álló, kísérleti flottáját. A szén-dioxid- kibocsátástól mentes szállítójárművek tesztelésében olyan prominens partnerek közreműködnek, mint az Amazon, az Air Products, az INEOS, a Holcim és a Wiedmann & Winz – írta az ESGtoday portál.

A pilot projekt startjának előzménye, hogy a Daimler Truck 2020-ban kötelezettséget vállalt, miszerint jelentős erőforrásokat fordít a hidrogéntechnológiára. Ez illeszkedik a vállalat azon célkitűzései közé, amelyek célja, hogy 2039-re CO2-semlegesen közlekedő járműveket tudjon kínálni partnerei számára.  Míg az akkumulátoros elektromos járművek hatékony megoldást jelentenek a rövidebb hatótávolságú útvonalakon történő szállításra vagy a töltési lehetőségekkel rendelkező területeken, az üzemanyagcellás teherautók különösen alkalmasak ugyancsak károsanyag-kibocsátástól mentesen, de hosszabb távú utakon vagy korlátozott töltési lehetőséggel bíró vidékeken is jól teljesíteni.

2021-ben a Daimler és a Volvo elindította Cellcentric fantázianévre keresztelt közös vállalkozását Európa egyik legnagyobb tervezett sorozatgyártású üzemanyagcellás rendszerének kiépítésére, amelyet a GenH2 teherautók meghajtására használnak. A Daimler 2021-ben gyártotta le az első GenH2 prototípust, és nemrég zárult a GenH2 1047 kilométeres bemutatója, majd a vállalat bejelentette: a teherautó sorozatgyártású változatának bevezetését az évtized második felében tervezi.

Andreas Gorbach, a Daimler Truck AG igazgatótanácsának tehergépjármű-technológiáért felelős tagja hangsúlyozza, „az első ügyfélflottával üzemanyagcellás teherautóikat immáron valós ügyfélüzemben tesztelhetik. Ez mindkét fél számára előnyös, hiszen az ügyfeleik láthatják, hogyan teljesít élesben az új technológia, a mérnöki csapat pedig közelebb kerül az ügyfelek igényeihez és véleményeihez, amelyeket beépíthet a sorozatgyártásba.”

A várhatóan 2024 közepén induló öt nyerges vontatót Németországban, különböző hosszúságú távokon fogják bevetni építőanyagok, tengeri konténerek vagy palackos gázok szállításában. A teherautókat a kijelölt, nyilvános folyékonyhidrogén-töltőállomásokon töltik majd, amelyek a folyékony hidrogén új feltöltési technológiáját kínálják – növelve a gépek hatékonyságát, redukálva a szállítási költségeket. A vállalat ugyanakkor arra is rámutat, hogy a pilot projektben résztvevő járművek széleskörű elterjedéséhez a töltésükhöz szükséges infrastrukturális háttér is komoly fejlesztésre szorul.

„Az Amazon elkötelezett amellett, hogy 2040-re szén-dioxid-semlegessé váljon. Szállítási hálózatunk karbonmentesítésében döntő szerepe van e mérföldkőnek. Ezért a logisztika valamennyi érdekeltjének folytatnia kell a beruházásait, a kísérletezést és az innovációt. Alig várjuk, hogy részt vehessünk ebben a kísérleti projektben”, nyilatkozta Andreas Marschner, az Amazon Transportation Services alelnöke.

Vörös István, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet