- Hirdetés -

- Hirdetés -

Jungheinrich: Régiből új

Minőség, pontosság, energiahatékonyság és a források kímélése. A HEWI G. Winkler GmbH  céljai elérésének érdekében a Jungheinrichet bízta meg az új gyár építésével.

Az 1955 óta működő HEWI G. Winker GmbH & Co. KG  piacvezető az innovatív biztonsági és rögzítőelemek, valamint a hidegen fröccsöntött elemek nagysorozatú gyártása terén. – Naponta közel 7 millió anyacsavar és hidegen fröccsöntött elemet szállít ki a HEWI csoport, amelyeket számos nemzetközi járműgyártó épít be biztonsági csatlakozásokba – mondta Dr. Günther Meßner, a HEWI GmbH műszaki ügyvezető igazgatója.

A spaichingeni gyár végül nem tudta tartani a lépést a HEWI növekedésével. Mind a gyártási és raktározási részleg, mind pedig a nagyrészt manuálisan működtetett raktárak logisztikai folyamatai elérték teljesítőképességük határait.

Egy új dolog megalkotása közösen

Egy új logisztikai koncepció kialakítása olyan, mint egy kirakójáték, melynek során közös ötletek merülnek fel, különböző funkciókra szánt területek kerülnek meghatározásra és végül az összeillő folyamatok kiadják az első layoutot. A HEWI különlegessége abban rejlik, hogy a vállalat a telephelyén saját maga végzi a gyártást és a gyártáslogisztikát úgy kellett kialakítani, hogy az árubevételt, valamint az új automatizált magasraktárt önvezető targoncák (AGV-k) kössék össze a gyártási és árukiszállítási területekkel. Nem gyakori az ipari berendezések esetén, hogy az AGV-knek ennyire sokrétű feladatot kell elvégezniük.

 Az új üzem területe 36 114 négyzetméter és további 23 588 négyzetméterrel bővíthető. A beruházás nagysága eléri a 18,5 millió eurót. Az épület jelenlegi hasznos területe 15 518 négyzetméter. A beruházás kiemelt része egy automata 3 folyosós Silo magasraktár 9888 raklaphellyel, galériás tárolókkal, valamint a hozzá tartozó szállítópályákkal. A duplamély önhordó állványszerkezet egyben az épület tetejét és oldalfalait is tartja. Mindez 57,5 méter hosszú, több mint 22 méter széles és 25 méternél is magasabb.

A HEWI-nél megvalósított Jungheinrich megoldás célja a gyárban készült nyersanyagok, félkész- és készáru automatikus raktározása tárolóládákban, valamint az üres raklapok rakodása. A gyártótartályokhoz nemcsak egyutas és EUR raklapokat kell szállítani, hanem akár 650 kilogramm tömegű görgős fémraklapokat is. A berendezés teljesítménye óránként körülbelül 93 dupla munkaciklus.

Az árubeérkezést, a magasraktárt, a gyártást és az árukiadást 6 darab ERC 215a típusú önvezető targonca köti össze. A Jungheinrich biztosította mind ehhez valamennyi komponenst: az állványépítést, a magasraktári felrakógépeket, a szállítópályát, a vezérléstechnikát, az anyagáramlás-számlálót és a raktárirányítási (WMS) rendszert. Mindezt egy kézből. Emellett manuális ERC típusú targoncák és egy új targoncairányítási rendszer segítik a raktárban a mobilitást.

Moduláris felépítés a maximális rugalmasság érdekében

Az automata magasraktár a HEWI termékeinek egy köztes raktározási lehetőséget biztosít azzal a céllal, hogy valóban csak annyi anyag legyen raktáron, amennyi a saját gyártáshoz szükséges. Az árubeérkezést követően a termékeket először a magasraktárba betárolják, onnan szállítják mosásra és utána ismét visszatárolják a magasraktárba. A raktárból aztán a gyártásba viszik az árut, majd betárolják a készárut., ami végül kiszállításra kerül. – Ebben a moduláris rendszerben minden folyamat jól elkülönül annak érdekében, hogy minden gyártási egység bármikor elvégezhesse a saját feladatait. Ez azt jelenti, hogy igény esetén a termékeket az árubeérkezéstől közvetlenül a gyártáshoz is irányíthatjuk vagy a gyártásból az árukiszállításhoz szállíthatjuk. Így maximális rugalmasságot biztosít a rendszer – fejtette ki Thomas Gruber, a Jungheinrich szakértője.

– A Jungheinrich kifejezetten folyamatokban gondolkodott a legkülönbözőbb gyártási és logisztikai területek között, így a feladatot egészében meg tudta oldani és ez számunkra rendkívül meggyőző volt – emelte ki Dr. Günther Meßner.

Az automatizálás mindemellett nem öncélúan valósult meg, hanem inkább arra szolgált, hogy a folyamatokat tovább optimalizálják, illetve jobban meg tudják szervezni az anyagáramlást. A HEWI ügyfélköre elsősorban autóipari beszállítókból áll, ezért folyamatosan megbízhatóan kell közvetlenül a gyártásba beszállítani a termékeit.

Átköltözés folyamatos üzemeltetés mellett

A HEWI gyárbővítésének legnagyobb kihívása a kivitelezés. – A költözést folyamatos üzemeltetés mellett kell lebonyolítanunk – jelentette ki Karsten Link, a HEWI projektvezető mérnöke, aki az átalakítást és az automata rendszerre történő átállást a gyártás során előkészítette és végig kísérte. Ezt azért sikerült sikeresen végrehajtani többek között, mert a HEWI már az 1-es üzemnél pozitív tapasztalatot szerzett a Jungheinrich raktárirányítási (WMS) rendszerrel, ami az automata magasraktárt és a logisztika interfésszel felszerelt AGV-t vezérli. – A saját vállalatirányítási rendszerhez történő kapcsolódást a Jungheinrich IT szakembereinek segítségével oldottuk meg, ők adtak ötleteket a magasraktár használatához és bővítési lehetőségeihez is, valamint az eszközök és az AGV-k gyakorlati alkalmazásához. Ezért a tervek szerint gyorsan optimalizálni tudtuk a folyamatokat és a teljes üzemben rövid útvonalakat hoztunk létre, valamint a manuális és automata üzemeltetés vezeték nélküli összeköttetését is könnyen megoldottuk. A dolgozók és a gépek nálunk kéz a kézben működnek együtt – tette hozzá Karsten Link.

A HEWI munkatársai a spaichingeni üzemben a kezdeti szkepticizmus után most már élvezik az automata magasraktár és vezető nélküli targoncák nyújtotta könnyebb munkavégzést.

– A 6 darab AGV több helyen veszi le az árut: az állványokról, a talajról vagy a szállítópályáról. A dolgozók rövid időn belül szívükbe zárták az AGV-ket és el is nevezték azokat: Dori, Berta, Eve, Fanny, Chantal, Annabel – mondta elégedetten Karsten Link.

A HEWI vezetősége az új gyár üzembe helyezésével és a jövőbe mutató automatizálással több stratégiai célt is elért.

– A berendezés moduláris felépítésének köszönhetően minden modulhoz tudunk biztonsági mentést végezni. Ily módon a részterületek esetleges kiesése esetén is tudunk gyártani, illetve szállítani. Amennyiben nagyobb kapacitásra van szükségünk, terv szerint lehetőségünk van arra, hogy két további magasraktári állványsort és az ezekhez megfelelő szállítópályát, valamint egy második kitárolási pontot hozzunk létre – ez a berendezés redundanciáját tovább növeli. Így maximálisan felkészültünk a további növekedésre és a jövőbeni kihívásokra. A Spaichingenben készülő anyacsavarokból és hidegen fröccsöntött elemekből nem lesz hiány a jövőben – összegzett a szakember.

Jungheinrich

 

Akár ez is tetszhet