Közösen fejleszt elektromos furgont a Volvo és a Renault

A két autógyártó a CMA CGM-mel közös vállalkozásban szeretné megalkotni az új, szoftveresen definiált architektúrájú járművet. A furgon teljesen elektromos, 800V LCV platformra épül, hogy alacsony költségek mellett is nagyfokú modularitást kínáljon különböző karosszériatípusokhoz. A Software Defined architektúra lehetővé teszi a csatlakoztathatóságot és a különböző akkumulátorkapacitásokat is – állítja a cégek közös közleménye.

A Renault és a kínai Geely tulajdonában lévő Volvo kötelező érvényű megállapodást írt alá egy új vállalat 50-50 százalékos részesedéssel történő elindításáról, három éven belül 300-300 millió eurós befektetéssel. A CMA CGM befektetési alap szintén nem kötelező erejű szándéknyilatkozatot írt alá a Renault Group és a Volvo Group társaságokkal, és 120 millió eurót szán a tervekre. Az új vállalat székhelye Franciaországban lesz, és várhatóan 2024 elején kezdi meg a működést, míg a közös termék, az elektromos VAN gyártása 2026-ban indulhat el.

A Renault úgy véli, és elsősorban ez motiválta a közös vállalatban szerzett részesedését is, hogy az elektrifikált furgonok európai piaca 2030-ra megháromszorozódik. Ez a prognózis hatalmas lehetőséget ígér egy vadonatúj, könnyű elektromos jármű számára, különösen a virágzó e-kereskedelem és a fuvarmegosztás területén.

- Hirdetés -

Az új vállalat teljesen független lesz, és egy startup agilitását ötvözi a partnerek ellátási láncával, valamint kapcsolati hálójával. A Renault Group és a Volvo Group célja, hogy megosszák a kutatás-fejlesztéshez szükséges befektetéseket, valamint bevigyék az új vállalatba a meglévő know-how-t. A CMA CGM az ellátási lánc minden szegmensében globális szereplőként kívánja segíteni az új vállalatot olyan megoldások kialakításában, amelyek a szállítási és ellátási lánc valamennyi résztvevőjének igényeit kielégíthetik, végponttól végpontig.

Gábor János, NEW technology