Maximális hatékonyság a munkabiztonsági szabályrendszerrel összhangban

A munkavédelem szabályozott keretei gyakran korlátozzák a munkavégzés sebességét, gondoljunk például a targoncák adott esetekben előírt sebességkorlátozására. Látszólag nem fér meg egymás mellett a két jellemző: a hatékony operáció és a biztonság. Teljes körű koncepcióval és testre szabott, egyedi megoldásokkal azonban a QLM gyakorlatias logisztikai mérnökei összehangolják és ötvözik a hatékonysági célokat a baleset- és kármegelőzési (EHS) szabályrendszerrel: úgy teremtenek biztonságos és ellenőrzött munkakörnyezetet a raktárakban, hogy a logisztikai eszközök kihasználtsága magas szintű marad.

A raktártechnikában sem hanyagolhatjuk el a biztonsági szempontokat, hiszen a hazai raktári környezetben évente csaknem 1200, átlagosan naponta 4 munkahelyi baleset következik be. Veszélyben lehetnek a helyszínen dolgozók, és számottevő anyagi károkat okozhat – az emberi mulasztás mellett – az elavult gépek vagy a nem megfelelő biztonságtechnikai eszközök részleges vagy teljes hiánya.

Ugyanakkor a technológia kialakítása és üzemeltetése folyamán fókuszban kell tartani a hatékonysági szempontokat is. A Crown Equipment Corporation, a világ egyik legnagyobb anyagmozgató gépeket gyártó vállalata üzleti filozófiájával olyan előremutató megoldásokat tervez és gyárt, amelyek javítják a raktári operáció hatékonyságát. Legyen szó a TSP sorozatú (keskenyfolyosós) targoncákról, az ESR 1000 tolóoszlopos szériáról vagy a harmadik modelltípusról, a Crown gyalogkíséretű (WT) targoncáiról, a kivételes sebesség és gyorsulási értékek csökkentik a ciklusidőt, ezáltal egyedülállóvá teszik az amerikai gépek termelékenységét. 1 Crown targonca felér 2 másikkal vallja a világmárka, de mindez még fokozható!

- Hirdetés -

A hatékonysági célokat biztonsági megoldásokkal ötvözi a QLM szakértő gárdája. Elsőként felmérik a raktári járművekkel kapcsolatos kockázatokat, majd javaslatot tesznek azok kezelésére a PAS 13:2017 gyakorlati kódexnek megfelelően, a dokkolási folyamatok biztonságának maximalizálására pedig a FEM European Materials Handling Federation ide vonatkozó irányelvei alapján dolgozzák ki a legkedvezőbb megoldást – mindezt úgy, hogy szem előtt tartják a raktári működés eredményességét.

Amikor például egy nyugat-magyarországi partnerüknél a targoncaútvonalak be nem látható kereszteződéseinél felbukkanó másik targonca és/vagy gyalogos folyamatos veszélyes helyzetet okozott, a kritikus helyekre figyelő-, illetve jelzőeszközöket telepítettek. Ezek segítségével mind a gyalogos, mind a targoncás a különböző helyzetnek megfelelő, jól látható, egyértelmű figyelmeztető jelzést kap a közlekedés egyéb résztvevőiről. Ennek hatására a dolgozók biztonságérzete növekedett, így ma már hatékonyabban látják el a feladataikat.

Egy másik partnerük telephelyének bizonyos részeiben a gyártósorok és az azt kiszolgáló személyzet közvetlen közelében lévő útvonalon közlekednek anyagmozgató gépek, amelyek a kilépő gyalogosok révén gyakran okoztak balesetveszélyes helyzeteket. Ezért első körben a telephelyen mindenhol egységesen korlátozták a targoncák sebességét 3 km/órára, beleértve a jól belátható, gyalogosoktól mentes területeket is, érezhetően rontva ezzel az üzem hatékonyságát. A megoldás egy ultraszéles sávú rádiófrekvenciás eszköz telepítése lett. Ezáltal a veszélyzónára érvényes maximális megengedett sebesség alkalmazható a biztonság érdekében, míg e zónán kívül eső útvonalakon a targoncák 7 km/óra, azaz több, mint kétszeres sebességgel közlekedhetnek, elősegítve az operáció hatékonyabb működését.

QLM

Akár ez is tetszhet