- Hirdetés -

- Hirdetés -

Megint leálltak az önvezető taxik, és dugót okoztak San Franciscóban

A Cruise jó ideje működtet autonóm személyszállító szolgáltatást a kaliforniai városban, de olyan krízis ritkán fordul elő, amilyet nemrég egy kellemesnek indult nyári éjszakán kellett átélniük – nekik és a helyi közlekedőknek. A cég Chevrolet Boltjaiból egyszerre legalább 60 adta meg magát a forgalomban: mind megállt egy adott pillanatban, attól függetlenül, hogy épp kereszteződésben, többsávos úton vagy gyalogátkelőhelyen tartózkodott. Az üzemzavar helyenként komoly dugókat eredményezett.

Az egész olyan, mint a sci-fikben sokszor látott „alien mothership cliché” – amikor a főhősnek elég kiiktatnia a földönkívüli támadók legnagyobb hajóját, és minden más, kisebb eszköz is harcképtelenné válik. Most először érezhetjük, hogy ebben tényleg lehet valami, hiszen a Cruise San Franciscó-i járművei azért torpantak meg a legváratlanabb helyszíneken, mert elveszítették a kapcsolatot a cég központi szerverével. Mivel a hiba nem az eszközökben keletkezett (ennyinél egymástól függetlenül ez nem is lehetséges), a járműveket távolról felügyelő sofőrök sem tudtak mit tenni, így kivárták, míg a központ elhárítja az üzemzavart. A Wirednek eljuttatott belső céges levelezések alapján úgy tűnik, hogy a Cruise-nak több mint 90 percig tartott megoldani a problémát.

Ez a vállalat második, egyben eddigi legsúlyosabb üzemzavara, hiszen csak komoly nehézségek árán sikerült újraindítania a kocsikat. Ezt megelőzően május 18-án szenvedtek el hasonlót: akkor az egész flottával elveszítették a kapcsolatot, legalább 20 percre. A visszatérő hibák még akkor is sokat árthatnak az ígéretesen indult startup megítélésének, ha közvetlen veszélyhelyzetet nem okoztak, hiszen a miattuk keletkező dugók akadályozhatják a mentők vagy a tűzoltók munkáját. A háttértámogató rendszer kockázatai miatt előfordulhat, hogy a Cruise elveszíti a működési engedélyét Kaliforniában – főleg úgy, hogy egyelőre nem igazán akar magyarázatot adni a működésével kapcsolatos aggályokra.

Mindez a lehető legrosszabbkor jött, mivel a cég egyre komolyabb konkurenciával néz szembe: pályázik a helyére az Aurora, a Google tulajdonába került Waymo és az Amazon leányvállalata, a Zoox is.

Gábor János, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet