- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Bosch rövidesen elkezdheti a steer-by-wire rendszerek gyártását

A Bosch az évtized közepére tervezi a kormányrudat kiküszöbölő, elektronikus jelekkel irányítható steer-by-wire kormányrendszerének sorozatgyártását. A technológia az Arnold NextG startuppal kötött együttműködés révén érkezik, míg az autóipari beszállító vállalat a fejlesztési szakértelmét és megoldásait teszi hozzá a projekthez, hogy felgyorsítsa az utat a piaci érettség felé – írja az eeNews.

A steer-by-wire rendszerek közúti járművekben való bevezetéséről már évek óta folyik a vita, de szinte minden kísérlet kudarcba fulladt, annak ellenére, hogy a steer-by-wire technológia óriási előnyökkel járna a járművek belső kialakításában. Korábban viszont túl nagy volt a kockázata annak, hogy egy elektronikus kormányrendszer áramellátási hiba esetén nem kellően üzembiztos, de ez mára múló aggodalomnak tűnik. Az elektromos kormányrendszerek vezető beszállítójaként a Robert Bosch GmbH már korán felismerte az ilyen rendszerekben rejlő lehetőségeket, de most az intenzív fejlesztésbe is belefog.

„Gyorsan növekvő keresletet látunk a steer-by-wire rendszerek iránt. Hosszú távon nagyon nagy piacot jelenthet ez a terület még az automatizált vezetés korában is” – fejtegette nyilatkozatában Dr. Gerta Marliani, a Robert Bosch Automotive Steering GmbH igazgatótanácsának elnöke. „Az Arnold NextG startup vállalkozással kötött partnerség célja, hogy felgyorsítsa a nagy sorozatgyártásra érett steer-by-wire megoldások megvalósítását.”

Az Arnold NextG az autonóm vezetéshez szükséges összes interfésszel rendelkező, többszörösen redundáns drive-by-wire rendszerek fejlesztésére specializálódott startup, ami a kis és nagyon kis szériaformátumra specializálódott. A vállalatot ugyan 2021-ben alapították, de a munkatársai több mint 20 éves tapasztalattal rendelkeznek a közúti közlekedésre alkalmas drive-by-wire technológia területén. A két cég közös célja az, hogy közösen felgyorsítsák a nagy szériás rendszerek fejlesztését.

A steer-by-wire alkalmazások lényege, hogy megszüntessék a kormánykerék és a kerekek közötti fizikai kapcsolatot. A technológia a belső kialakítás lehetőségeinek kibővítésén túl új biztonsági funkciókat is kínál a járműdinamikai vezérléshez. Például már kis automatizált beavatkozások is stabilizálhatják a járművet – anélkül, hogy a kormánynál ülő személy ezt egyáltalán észlelné. További előny, hogy a jármű vezetési élménye egyénileg testre szabható, amiben szintén komoly potenciált látnak a járműgyártók.

A drive-by-wire technológia alkalmazása a jövő radikálisan változó sorozatgyártású járműplatformjainál döntő fontosságú lehet a mozgáskorlátozottak számára is. Lehetséges, hogy a vevők ezen célcsoportja a jövőben közvetlenül részesülhet az autonóm és automatizált, vezetési asszisztencia és biztonsági rendszerek fejlesztésének előnyeiből.

Gábor János, NEW technology

Akár ez is tetszhet