- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az 1000. Vectron mozdonyt értékesítette a Siemens Mobility

A Siemens Mobility a közelmúltban értékesítette az 1000. Vectron mozdonyt. A jubileumi mozdonyt a Dán Államvasutak (DÁV) rendelte meg. Az első Vectront 2012-ben szállították le, és minden mozdony a Siemens Mobility München-Allachban működő gyárában készült. A DÁV nyolc darab AC Vectront rendelt. Eddig összesen 1003 Vectront adtak el 49 vevőnek, 16 országba.

„Az 1000-ik Vectron értékesítése olyan siker, amely az ügyfeleink tartós bizalmáról és megelégedettségéről tanúskodik. Az egész Európában történő közlekedésre tervezett Vectron mozdonyokkal mozdonycsere nélküli is teljesíthetők a határokon átnyúló szállítási feladatok. Ezek a mozdonyok határokon áthaladó szállítási folyosókat hoznak létre, és biztosítják a hatékony, környezetbarát és megbízható európai vasúti közlekedést,” közölte Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

„Nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy kipróbált elektromos alapú platformokon tudjuk biztosítani a fenntartható tömegközlekedést a DÁV gördülőállományának modernizálása keretében. Természetesen örömmel várjuk a Siemens Mobility-től rendelt Vectron mozdonyok érkezését, és az a tény, hogy a cég által gyártott mozdonyok száma elérte az ezret, azt mutatja, hogy a vasúti iparágban is lehetséges szabványosított késztermékeket meghonosítani,” magyarázta Jürgen Müller, Alelnök, Stratégia és gördülőállomány, DÁV.

A Vectront mind a teher-, mind a személyforgalomban használják. A mozdonyok szállíthatók tisztán elektromos verzióban, akár váltóárammal (AC), akár egyenárammal( DC) meghajtva, vagy pedig multisystem (MS) változatban is. A Vectronok teljesítménye 5,2 és 6,4 megawatt között mozog. Teherszállításhoz bizonyos országokban a Siemens Mobility a standard Smartron mozdonyt is ajánlani tudja, valamint a Vectron Dual Mode mozdonyt, amely kombinált dízel és elektromos meghajtású lokomotív.

300 millió kilométer felett

Ezek a mozdonyok már több mint 300 millió flotta kilométert tettek meg, és Ausztriában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Finnországban, Németországban, Magyarországon, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában, Svédországban, Svájcban és Törökországban engedélyezett az üzemeltetésük.

A közelmúltban a Vectron Belgiumban is megkapta a működési engedélyt.

Az új megrendeléssel együtt a DÁV által üzemeltetett Vectron flotta már 42 mozdonyt tartalmaz. A vállalat 2018-ban és 2019-ben rendelte az első 34 AC Vectront a Siemens Mobility-től. A mozdonyokat személyszállításhoz fogják használni Dániában. A szállítások 2020 végén kezdődnek.

Siemens Mobility

Akár ez is tetszhet