A termelékenység fokozásához, a hatékonyság növeléséhez és a munkaerő-felhasználás javításához az intralogisztika innovációjára van szükség. Több lehetőség is adott a cégek számára, hogy optimalizálják a folyamataikat. Egyrészt a targoncák fejlesztésével – elektromos és belső égésű –, valamint az önjáró robotok alkalmazásával.
Elektromos targoncák tarolása
Az elemzők körében egyetértés van abban, hogy a targonca-akkumulátorok piaca 2020-ig – de valójában 2027-ig – még tovább fog növekedni. Az üzletág kihasználtságához meg kell érteni, mi mozgatja a növekedést, hová fog koncentrálódni a jövőben.
2009 és 2018 között a targonca-megrendelések globális szinten megduplázódtak – az USA-ban 1,5-szeresére növekedett ebben a periódusban. Ez azt jelenti, hogy nagyon sok új gyártású eszköz van forgalomban, sok közülük elektromos, ezekhez pedig továbbra is szükség lesz akkumulátorokra. Elemzések szerint a következő régiókban fog növekedni a targonca-akkumulátorok kereslete: Amerika, Ázsia és a Csendes-óceán térsége, Európa, Közép-Kelet-Afrika.
2018-ban az elektromos targoncák uralták a teljes piac 64%-át, ez a szám pedig azóta tovább növekedett. Mivel egyre több üzemben tartó dönt úgy, hogy lecseréli a belső égésű motorral rendelkező logisztikai eszközét elektromosra, ezzel együtt az akkumulátorok iránti igény is növekszik.
Az ázsiai régió térnyerése
Az ázsiai és csendes-óceáni térségben várható a legnagyobb növekedés a következő években. A különböző iparágaknak hatalmas az igénye az intralogisztika berendezések iránt, például az építőiparban, a bányászatban és az élelmiszerek mozgatásában. Mindemellett a technológiailag fejlett targoncák bevezetése lehetővé teszi a piac növekedését is a jövőben. Az ebben a térségben található anyagmozgató eszközök értékét 1,28 milliárd USD-ra becsülték 2018-ban, és ez a szám azóta csak tovább növekedett.
A legnagyobb gyártók 2018-ban
Ezek voltak a legnagyobb targoncagyártók 2018-ban:
- Toyota
- KION
- Jungheinrich
- Mitsubishi
- Crown Equipment
Folyamatos fejlődésben
A piaci igényekhez igazodva végzik innovációjukat a nagy targoncagyártók is. Ahogy az e-kereskedelem bővül, új elvárások keletkeznek, nagy sebességű raktározási környezetre van szükség a minél gyorsabb kiszolgálás érdekében. A felhasználók pedig egyre inkább fektetnek be elektromos meghajtású targoncákba, amelyek teljesítménye megegyezik vagy akár felül is múlják a belső égésű motorral rendelkező társaikat.
Némethi Botond/NEW technology magazin