- Hirdetés -

- Hirdetés -

Duális töltéssel érkezik az új elektromos busz

A Nova Bus – a Volvo Csoport tagjaként – ma is piacvezető gyártónak számít Észak-Amerikában, de még nagyobb babérokra tör nemrég bejelentett járműtípusával, a száz százalékban elektromos LFSe+-szal. Alighanem ennek a szériának és a rá leadott eddigi legnagyobb megrendelésnek (Harris megye velük kezdi meg 1.300 darabos e-flottájának építését, egyelőre 40 busszal) köszönheti az Észak-Amerikai Kereskedelmi Kamara „Év Üzlete” díját, amit a szervezet idei gálavacsoráján vettek át.

A cég sales-marketinges alelnöke, Myléne Tassy az Industry Weeknek nyilatkozva ismerte el, hogy az új típusú járművek integrációjával kapcsolatban a tanuló fázisnál tartanak. Ez azt jelenti, hogy még mindig rengeteg adatot kell gyűjteniük az egyes tömegközlekedési vállalatok sajátosságairól, hiszen az LFSe+ előnyeit csak az útvonalakhoz és a rendelkezésre álló töltőinfrastruktúrához alkalmazkodva lehet kihasználni. Áthidaló megoldásként – ha néhol az egyébként meggyőző hatótávolság sem lenne elegendő – hibrid buszokat ugyancsak szállítani fognak.

Az új, teljesen elektromos LFSe+ a Nova Bus jól bevált rozsdamentes acél platformjára épült. Moduláris akkumulátorcsomagja garázskörülmények között is dupla töltési opcióval csatlakoztatható a hálózatra, hogy 564 kilowatt energiát tároljon, és ezzel akár 68 utast vigyen el, 470 kilométeres távolságra (persze teljesítményigény és időjárás függvényében).

Tudtad? Van nagyon ígéretes hazai gyártó is! A GOLDiON ügyvezetőjével a NEWtechtalk podcast-csatornán beszélgettünk a technológia fontosságáról:

Bár maga a jármű elég versenyképesnek tűnik, a Nova Bus sok más gyártóhoz hasonlóan azzal szembesült, hogy egy elektromos flotta sikere nemcsak tőlük függ, hanem a célterületek infrastruktúrájától, domborzatától is. Ebből kifolyólag döntő szerepe van, hogy a megrendelő hol szeretné működtetni az elektromos buszait. Eltérő műszaki adottságok uralkodnak ugyanis a keleti part útjain, mint a híresen zöld Kaliforniában, miközben más a jármű energiaigénye Észak-Karolina síkságain, mint San Francisco dombvidékén. Az ügyfelenként eltérő lehetőségek miatt partneri kapcsolatot próbálnak kialakítani minden vevővel, hogy építőelemenként, együtt rakják össze egy-egy régió lehető legoptimálisabb elektromos tömegközlekedését.

Gábor János, NEW technology

Akár ez is tetszhet