Globális bővülés előtt az ellátásilánc-nyomkövető TrusTrace

A TrusTrace ellátásilánc-nyomkövető platform a napokban jelentette be, hogy 24 millió dollárt gyűjtött a Circularity Capital növekedési befektetése segítségével. Ebből a bevételből a tervek szerint felgyorsítják a vállalat globális terjeszkedését, erősítik jelenlétét a kulcsfontosságú piacokon, és gondot fordítanak az innovációra is – írta az ESG today.

A 2016-ban alapított, stockholmi székhelyű TrusTrace olyan szoftveralapú platformot kínál az egyes cégek ellátási láncainak nyomon követéséhez, amely lehetővé teszi a láncok szabványosítását és az anyagok pillanatnyi helyadatainak a rögzítését, digitalizálását és megosztását. A platform a divatipar területén a ruházati gyártókra fókuszál, hogy segítse azok fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak betartását azáltal, hogy nyomon követhetővé és ellenőrizhetővé teszi a gyártás során felhasznált textíliák útját.  A TrusTrace ügyfélkörébe olyan globális ruházati, cipő- és luxusmárkák tartoznak, mint az Adidas, a Brooks Running, a Tapestry és az ASICS.

„Egyre több divat- és textilmárka él az ellátási lánc nyomon követhetőségi lehetőségével, hogy támogassa a fenntarthatósági céljait és biztosítsa versenyképességét az egyre növekvő, ezirányú szabályozási és fogyasztói nyomással szemben. E növekedési beruházás megvalósulása újabb bizonyítéka annak, hogy a vállalkozások a nyomon követhetőséget kiemelt szegmensként kezelik karbonkibocsátás-csökkentő céljaik elérésében”, nyilatkozta Shameek Ghosh, a TrusTrace vezérigazgatója és társalapítója, hozzátéve, hogy a cég az új befektetésből származó bevételt a TrusTrace terjeszkedésének felgyorsítására fordítja.

- Hirdetés -

A Circularity Capital speciális magántőke-befektetési társaság, amely azért jött létre, hogy hozzásegítse ügyfeleit a körforgásos (= körkörös) gazdaság által teremtett befektetési lehetőségekhez. A körkörös gazdaság lényege, hogy a termékek életciklusának meghosszabbításával csökkenthető az anyag- és energiafelhasználás, amivel redukálódik az okozott környezeti terhelés is.

„Nőttön-nő azoknak a globális divatmárkáknak a száma, amelyek a ma jellemző ’vedd-gyártsd-dobd el’ termelési és fogyasztási modellről fenntarthatóbb és környezettudatosabb modellre kívánnak átállni. Úgy véljük, hogy ehhez elengedhetetlen a megfelelő digitális háttér, amely átláthatóságot és nyomon követhetőséget biztosít valamennyi globális ellátási láncon keresztül”, mondta Anders Brejner, a Circularity Capital befektetési igazgatója.

Vörös István, NEW technology