- Hirdetés -

- Hirdetés -

Önvezető autókat fog értékesíteni a Mercedes, de sajnos még nem itthon

A Mercedes-Benz engedélyt kapott a kaliforniai járműfelügyelettől (DMV) arra, hogy az államban olyan kocsikat értékesítsen vagy lízingeljen, amelyek feltételes automatizált vezetési rendszerrel vannak felszerelve, vagyis – bizonyos autópályákon – lehetővé teszik a manuális beavatkozás és vizuális odafigyelés nélküli vezetést.

A gépjárműhatóság a Mercedes-Benz Drive Pilot márkanévvel ellátott rendszerének adott zöld utat – írja a TechCrunch. A „hands-off, eyes-off” megoldás bizonyos feltételek mellett emberi vezető aktív irányítása nélkül is használható a kijelölt kaliforniai autópályákon. Ez azt jelenti, hogy a sofőrök anélkül nézhetnek videókat, írhatnak sms-t, beszélgethetnek a többi utassal és szórakozhatnak az új Mercedes-modellekre érkező alkalmazások bármelyikével, hogy akár a legkisebb mértékben is figyelniük kellene az utat, vagy kormányon tartanák a kezüket.

A Mercedes-Benz a negyedik vállalat Kaliforniában, amelyik megkapta az autonóm járművek telepítési engedélyét, és az első, amelynek az automatizált vezetési rendszerrel ellátott járművek nyilvános értékesítését vagy bérbeadását is megengedték. A Drive Pilot használata egyébként az óceánöböl környékén és a központi völgyben, valamint Los Angeles, Sacramento és San Diego autópályáin lesz használható.

- Hirdetés -

A Drive Pilot természetesen nem azonos a Waymo, a Cruise, a Motional és a Zoox által fejlesztett teljesen autonóm rendszerekkel – még ha néhány elvük meg is egyezik. A Drive Pilot szenzorok, például lidar, radar és kamera kombinációját használja, egy szoftverrel párosítva, hogy bizonyos körülmények között emberi vezető aktív irányítása nélkül is megoldja a vezetési feladatokat. A Mercedes rendszere csak 40 mérföldes (64 km/h) sebességig használható az engedélyezett területeken, de ott is csak a nappali órákban. A közlekedési hatóság szerint a Drive Pilot nem kapcsol be városi vagy megyei utakon, építési zónákban, heves esőzés vagy erős köd esetén, elárasztott utakon és olyan időjárási körülmények között, amelyekről megállapítást nyert, hogy befolyásolják a teljesítményét. Ezzel szemben például a Waymo és mások rendszereit úgy tervezték, hogy nagyobb sebességgel, nappal és éjszaka egyaránt működjenek a közutakon, és embernek lehetőleg soha ne kelljen átvenni az irányítást.

A DMV egyéb feltételeket is szabott a Mercedesnek, többek között azt, hogy a járműtulajdonosoknak kötelezően meg kell nézniük egy videót, ami elmagyarázza a rendszer képességeit, valamint azt, hogy hogyan kell be- és kikapcsolni.

A Mercedes konzervatív megközelítést alkalmazott a Drive Pilot rendszerrel kapcsolatban, és minden egyes amerikai állam szabályozóhatóságától jóváhagyást kért még azokon a területeken is, ahol nincs közvetlen korlátozás önvezető technológiák használatára. Az autógyártó először Németországban vetette be a Drive Pilotot, de az év elején az amerikai Nevadában is megkapta rá az engedélyt.

Gábor János, NEW technology

Akár ez is tetszhet