- Hirdetés -

- Hirdetés -

Önvezető teherautó gyártását készíti elő a Continental és az Aurora

A Continental és az Aurora Innovation véglegesítette egy autonóm teherautó tervezését és felépítését. A jármű tesztelését már 2024 végén megkezdhetik az Egyesült Államokban – írja a Continental közleménye, amiben bejelentik, hogy az utolsó létfontosságú mérföldkőhöz is elért a partnerség.

Az Aurora Driver egy 4. szintű autonóm vezetési rendszer, amelyet a Continental legkésőbb 2027-ben szeretne bevezetni a teherautók sorozatgyártásába. A véglegesített hardvertervezés kevesebb mint egy évvel azután lezárult, hogy a vállalatok iparági szinten elsőként kötöttek megállapodást, kifejezetten autonóm teherautó-rendszerek nagyszériás gyártására. A partnerség lehetőséget biztosít az Aurorának arra, hogy a 2024 végére tervezett első autonóm vezetés után nagy léptékben alkalmazza a technológiát önvezető teherautókban. A jövőbeli Aurora Drivert úgy tervezik, hogy a Continental autóipari fejlesztési és gyártási szakértelmét felhasználva akár egymillió mérföldön át működjön.

Az Aurora a Continental mérnöki csapatával együtt dolgozik egy tartalék rendszeren is, hiszen egy önvezető teherautóhoz beépített redundanciák kellenek arra a ritka esetre, ha egy alkatrész vagy érzékelő meghibásodik. Az egyik ilyen tartalékrendszer egy speciális számítógép, ami átveheti a működtetést, ha az elsődleges rendszerben hiba lép fel. Ennek az innovatív kettős műszaki megközelítésnek a célja az, hogy csökkentse a fő és a tartalék rendszer egyetlen hibapontnak való kitettségét.

A Continental és az Aurora így foglalta össze a négyéves partnerségi ütemtervét, amelynek célja több ezer autonóm teherautó kereskedelmi forgalomba hozatala:

2023 – Tervezés

Az Aurora és a Continental összehangolja a részletes rendszerarchitektúrát, a fő követelményeket és az Aurora járművezető hardverének, valamint az új, nagy teljesítményű tartalékrendszerének részletes műszaki specifikációit. Ez a szakasz lezárult.

2024-2025 – Építés és tesztelés

A rendszerarchitektúra birtokában a Continental megépíti a hardver első verzióit, majd teszteli egy új létesítményében, a texasi New Braunfelsben, illetve globális gyártási területen.

2026-2027 – Véglegesítés, a gyártás megkezdése és integráció

A Continental a gyártás megkezdése előtt ipari méretekre növeli és validálja a jövőbeli Aurora Driver hardvert, valamint a tartalék rendszert. A hardver a Continental kiterjedt autóipari termékportfóliójának széles spektrumát fogja felhasználni, köztük érzékelőket, automatizált vezetésvezérlő egységeket vagy például nagy teljesítményű számítógépeket. A hardvert és a tartalék rendszert az Aurora tehergépkocsi-gyártó partnereihez szállítják, hogy beépíthessék azokat az autonóm járművekbe. Ebben a fázisban a vállalatok egy szervizkönyv és karbantartási hálózatot is kidolgoznak az Aurora ügyfeleinek.

2027 és azon túl – Nagyléptékű bevezetés

Az Aurora Driverrel integrált teherautók ezrei az évtized utolsó éveire készen állnak majd arra, hogy autonóm fuvarozást hajtsanak végre, először az Egyesült Államok területén.

A Continental a CES 2024 kiállításon mutatja be legújabb technológiáit, köztük az Aurorával közösen végzett munkát.

Gábor János, NEW technology

Akár ez is tetszhet