- Hirdetés -

- Hirdetés -

30 nap alatt a Marsra: fúziós űrrakéták fejlesztésébe fogtak az angolok

Illusztráció: Pulsar Fusion

Az oxfordshire-i Pulsar Fusion startup összefogott egy piacvezető amerikai vállalattal, a Princeton Satellite Systems-szel (PSS), hogy mesterséges intelligencia segítségével olyan űrrakétát tervezzenek, ami két év alatt képes elérni a Szaturnusz holdjait, vagy egy hónap alatt a vörös bolygót. A két vállalat gépi tanulási szimulációkat fog használni egy nukleáris meghajtású, fúzióval működő mélyűri rakétahajtómű megalkotásához – írja az eeNews. A fejlesztés jelenlegi stádiumában 805 ezer kilométer/órás sebességet céloznak meg. Összehasonlításképpen: a világ legerősebb rakétájaként ismert SpaceX-féle Falcon 9 legfeljebb kb. 39.600 km/h-ra képes.

A Pulsar és a PSS mesterséges intelligencia alapú gépi tanulást fog alkalmazni utóbbi szervezet PFRC-2 reaktorának tanulmányozására, hogy jobban megértse a plazma viselkedését zárt térben, elektromágneses fűtés alatt, hogy aztán aneutronikus meghajtórendszerként konfigurálják.

„Ez rendkívül jelentős lépés a Pulsar számára. Saját kutatásainkat és erőforrásainkat egyesítjük a Princeton Satellite Systems kutatóintézettel, illetve hozzáférést kapunk a PRFC-2 viselkedési adataihoz és a gépi tanulás terén elért legújabb eredményekhez, ami fel fogja gyorsítani a nukleáris fúziós rakétarendszereink fejlesztését” – állapította meg Richard Dinan, a Pulsar Fusion alapító-vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A korábban Applied Fusion Systems néven működő vállalat a fúziós energia energetikai célú fejlesztése helyett inkább a meghajtásra összpontosított, és tavaly az Egyesült Királyság Űrügynökségétől támogatást is kapott a nukleáris fúziós meghajtás kutatására.

„Véleményünk szerint a fúziós meghajtást évtizedekkel az előtt fogják demonstrálni az űrben, hogy a fúziós energiát a Földön energiaforrásként hasznosítani tudnánk” – vélekedett Dinan. „Az űr ideális hely a fúzió megvalósítására, mivel vákuum és rendkívül hideg hőmérséklet jellemzi. A fúziós erőművekkel ellentétben a fúziós meghajtáshoz nincs szükség óriási gőzturbinára, és az üzemanyagokat külső forrásból be lehet szerezni, ahelyett, hogy a helyszínen kellene előállítani.”

A PSS számára nem ez az egyetlen fúziós meghajtó kifejlesztésére törekvő projekt, hiszen testvérszervezetével, a Princeton Plasma Physics Labbal együttműködve dolgozik a Direct Fusion Drive nevű új technológián, ami egy 10 MW-os, közvetlen és fúziós meghajtású rakétahajtómű koncepciója.

Gábor János, NEW technology

Akár ez is tetszhet