A felépítéssel és az anyagokkal kapcsolatos innovációknak köszönhetően az új Vredestein Ultrac Pro ultra nagy teljesítményű gumiabroncsa páratlan kényelmet biztosít

A Vredestein Ultrac Pro egy idén tavasszal bemutatásra kerülő, teljesen új ultra-ultra nagy teljesítményű (UUHP) nyári gumiabroncs, amely rendkívül innovatív felépítésével és fejlett új futófelület-keverékével a kiváló kezelhetőség és a kategóriaelső kényelem eddig példátlan elegyét biztosítja majd. Az új gumiabroncsot úgy terveztük, hogy a legfeljebb 24 col átmérőjű keréktárcsákkal szerelt nagy teljesítményű járművek és szuperautók széles skálájához használható legyen.

A Vredestein korábbi UUHP gumiabroncsaihoz és a kategóriában jelenleg kapható termékekhez képest jelentős különbségeket tartogat az anyagok összetételét és szerkezeti elhelyezkedését illetően a gumiabroncs felépítésén belül. Ez különösen a peremterületre és az oldalfal alsó, keréktárcsa közelében elhelyezkedő részére igaz, amelyeket teljesen újragondoltunk. Ez olyan kialakítást eredményezett, amely nagy sebességű vezetés és agresszív kanyarvétel esetén is stabillá teszi a gumiabroncsot, ugyanakkor hepehupás útfelületeken is kényelmes utazást biztosít.

Mindemellett a gumiabroncs futófelülete teljesen új, rendkívül fejlett, csúcsmodern polimerek, kitöltőanyagok és nagy teljesítményű gyanták intelligens keverése által létrehozott új generációs keverékből készül, amely széles hőmérséklet-tartományban, nedves és száraz útfelületeken egyaránt kiváló tapadást tesz lehetővé.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A nagy teljesítményű gumiabroncsok újragondolt felépítése

„Az Ultrac Pro a termékfejlesztési szakaszban meghatározott legkomolyabb teljesítménybeli és kezelhetőségbeli célkitűzéseket is teljesíti, miközben zökkenőmentes és kényelmes utazást biztosít” – magyarázta Daniele Lorenzetti, az Apollo Tyres technológiai vezetője. „Ez a gumiabroncs valóban forradalminak számít, hiszen merőben más, mint a nagy teljesítményű versenytársai, amelyek esetében jellemzően kompromisszumokat kell kötni a teljesítménnyel vagy a kényelemmel kapcsolatban.”

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A peremterület összetevőinek újratervezésével 85%-kal nőtt a peremdeformációval szembeni ellenállóság, ami ideális az alacsony profilú nagy teljesítményű gumiabroncsok esetében.

„Ez a megnövelt stabilitás nagyobb fokú merevséget biztosít a gumiabroncs alsó részének, nagyban korlátozva az oldalirányú deformálódást nagy sebességű kanyarodáskor” – tette hozzá Lorenzetti. „Rendkívül fontos, hogy ez egyúttal csökkenti az oldalfal terhelését is a gumiabroncs oldalirányú stabilitása nagy részének biztosításával kapcsolatban.”

A perem keréktárcsánál lévő részének nagyobb merevsége lehetővé tette a mérnökök számára, hogy keskenyebb profillal tervezzék meg az Ultrac Pro oldalfalát, ami jóval nagyobb „rugalmas zónát” biztost a gumiabroncsnak, így az természetesebben birkózik meg a hepehupás útfelületekkel. Az optimalizált kialakítás a gumiabroncs súlyát is jelentős mértékben csökkentette, javítva ezzel az abroncs fenntarthatósági mutatóit.

Az oldalfal és a futófelület vállrész néven is ismert találkozási területét szintén újraterveztük, több rugalmas anyag használatával. Ennek köszönhetően az Apollo Tyres K+F csapata tovább javíthatta az Ultrac Pro menettulajdonságait a durvább útfelületeken, emellett pedig a gördülési ellenállás csökkentésére is lehetőség nyílt. A futófelület, az oldalfalak és a peremterület közötti optimális egyensúly emellett tökéletes formájú érintkezési felületet biztosít minden körülmény és úttípus esetén.

Az Ultrac Pro számos, 18 és 24 col közötti keréktárcsákhoz használható méretben kapható lesz, sportautók, szuperautók, valamint nagy teljesítményű szedánok, hatchback-k és SUV-k széles választékához optimalizálva.

Vredestein

- Hirdetés -