- Hirdetés -

- Hirdetés -

Egy vagyont öl a Rolls Royce az új ESS-be

A cég 80 millió fontot (kb. 32,7 milliárd forintot) tervez befektetni egy olyan új energiatároló rendszerbe (ESS), amely akár 160 kilométeres hatótávolsággal ruházza fel a repülő járműveket.

Bár szépen hangzik, azért egyhamar nem válik a mindennapok részévé, hiszen várhatóan csak a következő évtizedben kerül sor arra, hogy a brit vállalat sorozatgyártásban készülő ESS-ével szerelt járművek a levegőbe emelkednek. A Rolls Royce 2030-ra már 300 embert foglalkoztató üzemben gyártaná a teljesen elektromos és hibrid-elektromos repülőmotorokat, amelyeknek világvezető beszállítójává szeretne válni.

Az energiatároló rendszer városi közlekedésre szánt eVTOL-ok (függőleges fel- és leszállásra képes elektromos járművek), illetve ingázásra tervezett, 19 személyes, merev szárnyú repülők alapvető alkatrésze lesz, és a Rolls Royce azt tervezi, hogy a gyártásukhoz évi több mint ötmillió akkumulátorcellát fog készíteni, legkésőbb 2035-re.

- Hirdetés -

„Energiatárolási megoldások egész portfólióját fejlesztjük ki az elektromos meghajtórendszereinkhez, ami lehetővé teszi, hogy teljes meghajtást kínáljunk az ügyfeleink platformjaihoz, akár városi környezethez, akár ingázáshoz tervezték őket”, jelentette be Rob Watson, a munkáért felelős részleg igazgatója. „Ezzel a lépéssel a teljesen elektromos és hibrid-elektromos meghajtások egyállomásos üzletévé változunk, ami nagyon izgalmas, hiszen új piacokra fejleszthetünk.”

A Rolls Royce eddig tíz légi akkumulátorrendszert tervezett, és ebből négyet már használtak is, három különböző elektromos meghajtású járműben, amelyek 250 órát repültek. Két további repülő még ebben az évben át fog esni hasonló teszteken, de a nagyobb hatótávolságnál is magasztosabb cél érdekében: a világ leggyorsabb teljesen elektromos repülőjét szeretnék megalkotni. Utóbbi projektben az Electroflight és az ACCEL is részt vesz a Rolls Royce-on kívül.

Az angol cégóriás egyébként a fent írt dátumoknál jóval hamarabb is jelentkezni fog teljesen elektromos meghajtású repülőmotorral: amint azt mi is megírtuk, a Widerøe skandináv légitársaság ingázó járatait látja majd el, legkésőbb 2026-tól.

Gábor János, Okosipar.hu
(Forrás: The Engineer)

Akár ez is tetszhet