- Hirdetés -

- Hirdetés -

Hamarosan rendelsz valamit a hotelszobádba és egy robot fogja kivinni

Részben kiváltja a szállodai humán munkaerő szerepét a robotikai megoldások globális vezető cége, a ROBOTIS, aminek legújabb, továbbfejlesztett GAEMI beltéri kézbesítő robotja liftet hív magának, és be is kopog a kért tárgyakkal a megfelelő ajtón. A következő generációs autonóm mobil robot (AMR) platform minden egyes iterációval jelentős mennyiségű fejlesztést és javítást kapott. A legújabb, harmadik generációs modellt a HITEC Toronto 2023-on mutatták be – számol be a The Robot Report.

A GAEMI 3.0 integrált AI-képes robotkart kapott, ami támogatja a meglévő infrastruktúrával, például liftekkel, ajtókkal, kulcskártyákkal történő interakciót. Többszintes kialakításának köszönhetően zökkenőmentesen hajt végre műveleteket a kiszolgáló területek maximalizálása érdekében. Rekeszei testre szabható tárolási lehetőségeket rejtenek, digitális kijelzője pedig márkaépítési és egyedi stílusba illesztési lehetőségeket is kínál.

A GAEMI lehetővé teszi a szállodák számára, hogy a legjobb létesítményen belüli szolgáltatást és kisáruszállítást nyújtsák a vendégeknek, minimális költséggel és bonyolultsággal – állítja a gyártó a robothoz készült kisvideóban.

- Hirdetés -

Dél-Koreában és Japánban már olyan nagy szállodaláncok üzemeltetnek GAEMI robotokat, mint a Courtyard by Marriott, a Mayfield Hotel & Resort, a Kensington Hotels & Resorts, a Novotel vagy az Ibis Styles. Ezek a partnerek a kézzelfogható bevételnövekedés reményében vezetnek be automatizálási megoldásokat, és a GAEMI szervizrobot kapóra jön számukra, hiszen az eszköz képes megbízható, éjjel-nappali étel- és italszállításra vagy más szükséges tárgyak, például törülközők és tisztálkodási cikkek kézbesítésére.

A robot az eddigi tapasztalatok alapján nagyban javítja a vendégélményt azáltal, hogy személyre szabott, 0-24 órás vendéglátó szolgáltatásokat nyújt. Akár a bejáratnál vagy a recepción is átveszi a küldeményeket, majd a vendégek szobájához viszi úgy, hogy önállóan használja a liftet, és kopog be az ajtón, majd a megfelelő kóddal csak annak a személynek engedi kinyitni a rekeszeit, aki a kézbesítést kérte. Dolga végeztével aztán szintén autonóm módon visszatér a töltőállomására, és magától dokkol a következő feladat végrehajtásáig. A GAEMI támogatja a szállodai személyzet munkáját is, illetve csökkenti a munkaerőhiány okozta problémákat – emelte ki a ROBOTIS.

Gábor János, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet