Az Airbus leleplezte a legújabb eVTOL-ja prototípusát

Az Airbus képeket mutatott be a CityAirbus NextGen nevű négyüléses elektromos városi repülőgépéről, amit ebben az évben már a levegőben akar látni. A francia repülőgépgyártó óriás tervezett eVTOL-ját nyolc elektromos légcsavar fogja hajtani – ebből hatot a 12 méteres szárnyfesztávolságon osztanak el, míg kettő a repülőgép jellegzetes, V alakú farokrészén foglal helyet. Könnyű, kéttonnás repülőgép lesz, és a versenytársakhoz képest visszafogott, 120 km/h-s utazósebességgel fog rendelkezni. A hatótávolságát egyértelmű, hogy kizárólag ingázásra szánják: a közlemény szerint 80 kilométeres távokat fog megtenni, és bár rendelkezik majd automatizált repülési móddal is, kezdetben biztos, hogy pilóta fogja irányítani.

A CityAirbus leleplezésére a bajorországi Donauwörthben, a közeli München, Stuttgart és Nürnberg által alkotott háromszög közepén, az újonnan megnyitott CityAirbus tesztközpontban került sor. Az Airbus széles körű Advanced Air Mobility (AAM) stratégiájának részeként a központ 2023 decemberében kezdte meg a működést, abban a reményben, hogy a prototípus 2024-ben esedékes tesztrepülése előtt földi teszteknek adhat otthont. „A CityAirbus NextGen bevezetése fontos és nagyon is valós lépés, amelyet a fejlett légi mobilitás, a jövőbeli termékünk és piacunk felé teszünk” – jelentette ki Balkiz Sarihan, az Airbus városi légi mobilitásért felelős vezetője.

A cég elárulta: a CityAirbus fejlesztésével párhuzamosan elkezdi bővíteni globális hálózatát és partnerségeit, hogy olyan ökoszisztémát építsen ki, ami támogatja az AAM-piacra lépésüket. Ennek jegyében nemrég megállapodást írtak alá az LCI légiközlekedési vállalattal, hogy közös üzleti modelleket dolgozzanak ki az AAM három fő területén, ami a stratégia, a kereskedelmi hasznosítás és a finanszírozás.

- Hirdetés -

Gábor János, NEW technology