- Hirdetés -

- Hirdetés -

A mesterséges intelligencia segítségével csökkentik az üzemanyagtartályok zaját

A mesterséges intelligencia számos tervezési és mérnöki munkafolyamatot javíthat fel. Különösen hasznos ez az autóiparban, ahol az elektrifikáció és az önvezetés előretörésével a gyártók forradalmi technológiákkal kezdenek dolgozni. Az új elvárások tervezési kihívásokkal szembesítik a vállalatokat, de az AI-megoldások különösen értékesnek bizonyulnak. Csökkentik a gyors innovációs kényszer, valamint az iteráció okozta nyomást, és néha szokatlan problémákra is választ adnak – mutat rá a Kautex-Textron legfrissebb munkája, amit az üzemanyagtartályok csobogó zajának kioltására indítottak. A cég a Monolith AI-megoldásával tudta elérni a célját, sőt, annál többet is: a zavaró csobogás mellett a prototípusgyártási és tesztelési költségek is csökkentek.

„A hibrid-elektromos járművekre áttérve előfordulhat, hogy hosszabb távokat teszünk meg elektromos meghajtással, és ilyenkor nem hallható motorzaj [viszont az üzemanyag folyamatos, zavaró csobogása igen]. A hibrid járművekben még mindig van üzemanyag a fedélzeten, így fontos, hogy csökkentsük a zajt” – jelentette ki a DE247-nek nyilatkozó Dr. Bernhardt Lüddecke validálási globális igazgató.

A vezető közölte, hogy mivel több évtizedes tapasztalatuk és rengeteg akusztikai adatuk van, a nagy adathalmazzal és gépi tanulási elemzéssel bebizonyították, hogy eddig ismeretlen tartálymegoldással lehetséges a zaj megszüntetése. Ha széles körben elterjed, a hibrid autót vezető sofőröknek többé nem kell találgatni, hogy az ide-oda fröccsenő folyadék hangja valami hibát jelez, vagy csak megint a benzin lötyög. A Monolith AI-rendszere és a Kautex-Textron fél évszázados adatbázisa remek partnernek bizonyult a probléma leküzdésére. A gépi tanulás megoldhat egy nehéz fizikai kihívást, drága szimuláció nélkül.

- Hirdetés -

„Ahelyett, hogy a legjobb becslést tartalmazó iterációkat végeznénk, majd átadnánk a tervezést a CAE-csoportnak, és újra meg újra visszakapnánk, most azt mondhatjuk, hogy megbízunk az AI-ban: a tervező feltölti az új tervet a felhőbe, megkapja az eredményeket, majd iterálja azokat” – magyarázta Lüddecke. Megjegyezte: az új tartálymegoldásra már elkezdték kiadni az ajánlatokat a gyártók felé, és még idén szeretnék bevezetni – némi tökéletesítés után. „Olyan terelőlemezeket kell beépítenünk, amelyek megtörik a lötyögő zajt, és csillapító eszközöket, illetve más olyan belső alkatrészeket is hozzáadunk, amelyek jó geometriai felbontást igényelnek, és a Monolith végre biztosította számunkra.”

Gábor János, NEW technology

Akár ez is tetszhet