Küszöbön a szilárdtest-akkumulátorok új generációja

A tajvani ProLogium együttműködési megállapodást írt alá a német autógyártó Mahle-val arra, hogy együtt fejlesszék és teszteljék a szilárdtest-akkumulátorok következő generációjának hőkezelő rendszereit. A két cég kifejezetten a ProLogium szilárdtest-akkumulátor technológiájára szeretné összpontosítani az erőit – áll a Mahle közleményében.

A közös munka lényege a nagyobb hatékonyságú és energiasűrűségű, valamint hosszabb élettartamú és gyorsabban tölthető, versenyképes akkumulátorrendszerek kidolgozása. Mint írták, mindketten egyetértenek abban, hogy a szilárdtestcellák a jövőben jelentős előnyt fognak jelenteni a biztonság és az energiasűrűség tekintetében, ezzel hozzájárulnak a nagyobb hatótávolságok eléréséhez és az akkumulátorrendszerek magasabb biztonsági szabványainak kialakításához.

Az igazán hatékony e-mobilitást szerintük a megfelelő, magas színvonalú hőkezelés teszi lehetővé. A járművek fűtése és hűtése a villamosítás, így a Mahle alaptevékenysége szempontjából is alapvető technológiai terület. A vállalat az akkumulátorok hűtőrendszereinek egyik nagy úttörője, és a ProLogium szilárdtest-technológiája alapján a saját cellái, cellamoduljai, akkumulátorcsomagjai és járműrendszerei szintjén értékeli a hőtechnikai követelményeket ahhoz, hogy optimális hőkezelési megoldásokat találjon.

- Hirdetés -

Ez nemcsak a teljesítmény, a hatékonyság és a költségek versenyképességére lesz hatással, hiszen kifejezetten foglalkozni kívánnak az elöregedés értékelésével is. Az akkumulátorok élettartama kritikus szerepet játszik a tömeges piaci elterjedés és az elektromos járművek jövőbeli használtpiaca szempontjából. A közösen elérhető eredmények pedig tovább gyorsíthatják a szilárdtest-technológia fejlesztését és javíthatják a cellák tulajdonságait.

„A legelső, szilárdtest-akkumulátorokra szabott hőkezelési megoldások kifejlesztése döntő lépés lesz a kereskedelmi forgalomba hozatal felé” – jelentette ki Dr. Uli Christian Blessing, a Mahle termékfejlesztési alelnöke.

Gábor János, NEW technology